Szerepjátékos blogom

Démonok&Sárkányok - Demons&Dragons

Utolsó kommentek:

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2024.02.01. 11:17:55

@Barnabas Birkas: azt tudom, de nem tudtam megállni, írtam egyet :) kiváncsi leszek a tiétekre :)

Bejegyzés: UnderWold (AlVilág) ismertető

Barnabas Birkas 2024.01.31. 10:36:53

Köszönöm a bemutatót! Terveink szerint lesz hozzá Budapest kiegészítő is, előbb-utóbb. :)

Bejegyzés: UnderWold (AlVilág) ismertető

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2024.01.03. 16:25:27

@Marcus6: Nekem az volt a fő bajom Gundrennel, hogy az előre generált karakterek között lévő rokoni szál miatt a játékosaim a side qiuestek kiagyásával mindenképpen minél előbb akarták megmenteni, és hát megtudni a helyét nem nagy kaland... és kicsi szintjük hozzá.

Tundertree: ezt konkrétan átbeszéltük hármasban a Kockák és Sárkányokon, nem mennék bele most hosszabban. :) Tömören: az legalább egy markánsan izgalmas helyszín. :)

www.youtube.com/watch?v=TXCdxUEOS-E&t=8867s&ab_channel=Kock%C3%A1k%C3%A9sS%C3%A1rk%C3%A1nyok

Harcok: D&D specifikus megoldásom nincsen sajnos. Én minden harcot narrációval dobok fel. Külön kiemelve, hogy a HP nem életpont, azaz egy sebzés akár izgalmas pengeváltás is lehet :) Erről Kildarnak van két nagyon jó videója, de lehet fogok írni róla bejegyzést.

www.youtube.com/watch?v=rhT5G9ljKys&ab_channel=Kildar

www.youtube.com/watch?v=_dr6-7GYGYo&ab_channel=Kildar

Remélem segítettem, nekem segítettek :)

Bejegyzés: 2023-as szerepjátékos összegző

Marcus6 2024.01.03. 12:37:06

Pedig másoktól is ugyanezt hallottam. Bár a harcok tudnak izgalmasak lenni, főleg, amikor a kezdő játékosok magukra húzzák a fél dungeont. :)
Ugyanakkor egy idő után sokan úgy vannak vele, hogy jaj, már megint harc (ez nyilván a mesélő hibája is, hogy nem tudja izgalmasabbá/változatosabbá tenni, bár én speciel próbálom feldobni érdekes eseményekkel).
Gundrennel az a probléma, hogy nem túl sok logika van abban, hogy fogva tartják. A legtöbb csapat esetében napok telnek el, mire elérnek hozzá, addigra viszont biztosan kivégeznék. Így a mesélő kénytelen "CRPG üzemmódban" mesélni, tehát az események csak akkor történnek meg, ha a játékosok odaérnek.
Ja, és ha úgy vesszük, egy rakás ellenfél tudja, hogy hol van a bánya, de mindenképpen Gundren kell hozzá...
Thundertree-vel több baj van. A helyi lények első (vagy max második) szintű karaktereknek valók, a sárkány viszont magasabb szintűeknek (igen, értem: az egyik opció az, hogy a sárkány megtanítja a játékosokat arra, hogy nem mindenki legyakható). A druida simán elég erős ahhoz, hogy szétcsapjon a faluban, és ha csatlakozik a játékosokhoz (miért ne tenné?), akkor nulla kihívás lesz az egész.
(Egyébként van valami módszered a D&D harcok izgalmasabbá tételére?)

Bejegyzés: 2023-as szerepjátékos összegző

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2024.01.02. 18:49:49

@Marcus6: NAGYON mások a tapasztalataim. A harcok pont izgalmasak szerintem, a gond az, hogy Guldren kiszabadításáig érdekel bárkit is a sztori, az embernek egyszerűen nincs kedve tovább folytatni. Legalábbis nálunk két csapattal is pontosan ez történt. Addig vittük a sztorit, utána minden másra több kedvünk volt.

Thundertree pedig messze a kedvenc helyszínem, szóval ezt nagyon másként látjuk.

Bejegyzés: 2023-as szerepjátékos összegző

Marcus6 2024.01.01. 11:26:59

A Phandelver tényleg meglepően hosszú, de a rengeteg harc miatt. Ha ezekből elveszel, akkor viszont ki kell találnod, hogy honnan szednek össze XP-t a karakterek (feltéve, hogy ragaszkodsz a hagyományos, "szörnyért XP-t" elvhez).
Egy egész cikket lehetne írni arról, hogy mit érdemes átvariálni rajta. Én így utólag azt csinálnám, hogy a térkép (vagy valamilyen belépő kód) lenne a megszerzendő, ugyanis ehhez nem kötődik időlimit, mint Gundren kiszabadításához/megtalálásához. Így a mellékágakat is értelmesebben lehet beilleszteni a kalandba, mert alapesetben nem sok motiváció van odamenni.
Thundertree pedig nagyon sántít, érdemes komplett kivenni. Helyette az ottani sárkány megtehető főellenfélnek, megfelelő felkészüléssel pont elég kemény 5. szintű karaktereknek.
Ja, és érdemes úgy játszani, hogy már tudod, milyen kampányt fogsz utána mesélni, és azt előkészíteni. (Nálam az Out of the Abyss követte.)

Bejegyzés: 2023-as szerepjátékos összegző

Szekrényszagú néni 2023.11.26. 09:36:44

Képzeletbeli teázásról és játékbaba-gyógyításról pont most jelent meg a Teatime Adventures, gondolom gyerekeskedő felnőtteknek, mivel a hivatalos videók alapján olyan sokban nem tér el egy sima rpg-től.

Bejegyzés: Hogyan neveljük szerepjátékra a gyereket?

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2023.03.07. 16:40:38

@Szekrényszagú néni: huh, hajrá! Amit a Wraithről tudok, az alapján nem egyszerű a kitűzött cél, de ha összejön, az elképesztő élmény lehet.

Bejegyzés: Érdektelen tények rólam

Szekrényszagú néni 2023.03.01. 20:58:06

Ha már ilyen személyes a hangvétel, akkor bevallom, életem legfőbb vágya (a sok másik mellett) egy normális Wraith: the Oblivion kampány, remélhetőleg még az élő (haha) változat előtt.

Bejegyzés: Érdektelen tények rólam

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2023.01.19. 07:22:35

@Énok: Szerintem ezek adják meg a cyberpunk igazi érzését. Pont azért, mert nincs objektíven jó megoldás. A döntéseknek vannak (valakire nézve negatív) következményei, de a döntés hiányának is. Engem ez fogott meg leginkább a cyberpunkban, amellett, hogy szeretem pl. a D&D-t is, ahol nem akarnék szembesülni a megölt goblinok síró gyermekeivel :D
Más játék, más zsáner, más hangulat, más elvárások.
Szóval nem csak ez lehet jó, sőt, ezek nélkül is lehet cyberpunkot játszani, de szerintem sokat veszítünk, ha nem éljük meg ezt a dolgot.

Bejegyzés: Cyberpunk életérzés

Énok 2023.01.18. 15:54:27

@Xinaf: Igen értem amit mondassz, nyilván amit írtál az 1 nehezebb erkölcsi döntés, én ha rendőrl lennék és ilyen helyzetbe találnám magam csak úgy mint pl számos esetben Sherlock Holmes a saját szubjektív erkölcsi itélőképességemre támaszkodva hoznék itéletet (Chaotic v neutral Good).:D
Mindenestre köszönöm a válaszod :)!

Bejegyzés: Cyberpunk életérzés

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2023.01.17. 14:36:31

@Lance Toth: Xinaf blogja a művelődés Mekkája. De legalábbis a mechája.

Amúgy tényleg random, és ez nem csak Poszeidonra jellemző. Az egyiptomi mitológia istenei még sokkal szerteágazóbbak :D

Bejegyzés: A Szarkák Krónikája - Az ötödik játékülés

Lance Toth 2023.01.17. 09:51:49

@Xinaf: És Medúza volt az anyja, ennek érdemes volt utána nézni, köszi :D Mondjuk azt sem tudtam, hogy Poszeidón a lovak istene, elég random.

Bejegyzés: A Szarkák Krónikája - Az ötödik játékülés

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2023.01.16. 20:54:00

@Lance Toth: Nem genetikai a dolog. :D Gondolj arra, hogy Pegazus Poszeidon gyermeke, azaz unokatesója Heraklésznak... :D Ehhez képest a Trónok harca dedós mese :D

Bejegyzés: A Szarkák Krónikája - Az ötödik játékülés

Lance Toth 2023.01.16. 16:06:10

"az Éjboszorka valamiféle rokonságban áll a császárral"
"A cuki kis majom hírtelen nagyon ijesztő lett, mikor kiderült, hogy ő az Éjboszorka"
Na ez azért vicces lesz :D

Bejegyzés: A Szarkák Krónikája - Az ötödik játékülés

Lance Toth 2023.01.16. 09:56:27

@Énok: Személyes véleményem: "Cyberpunk... "jók"... rendörök... " válassz kettőt. A cyberpunk műfaj a kapitalizmus legrosszabb végkifejletének rémképe, meg lehet nézni az amcsi rendőrséget, hogyan viselkednek hasonló környezetben.

Bejegyzés: Cyberpunk életérzés

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2023.01.15. 14:58:27

@Énok: Szerintem sokan alapvetően jó fiúk, de ez nagyon próbára lesz téve, és ki tudja, hogy meddig tudsz embernek (jó embernek) megmaradni?
Az ötlet szerintem jó, hangulatos, világba is passzol. Ha én lennék a mesélő, akkor viszont adnék lehetőséget rá, hogy erkölcsileg jó maradj.

Egy példa: megkapjátok a melót, füleljetek le egy rohadékot, aki uzsorakamatot hajt be tisztes, dolgozó családapákon. Tudod, ha nem fizetik ki időben a bandavezért (sokszoros kamattal), akkor törik a láb, megy a gyomros, stb.
Ez olyan küldetés, amit bármely jó fiú bevállalhat, nem?
Oké, de ennek a behajtónak van egy 5 éves kislánya. Nincs senki mása. Ha lesittelitek, a kislány éhenhal, vagy prosti lesz. Ő meg könyörög, hogy csak most hagyjátok futni, még fél év és lesz annyi félretett pénze, hogy elmehessen és új életet, tisztességes életet kezdhessen máshol.
Mit tesz egy jófiú? Elengedi? Akkor fél évig még terrorizál teljesen tisztességes, ártatlan embereket. Lekapcsolod? Akkor a gyereknek vége, a Night City beli árvaházak a bűnözés, a drog és a nyomor melegágyai. Magadhoz veszed a gyereket? Cyberpunk vagy, minden napod lehet az utolsó. És nem is ez az egyetlen ilyen ügyed, szinte minden kalandodban találkozhatsz hasonlóval...

A Cyberpunkban nem tiltja semmilyen szabály, hogy jófiú legyél. De a világ sosem fekete vagy fehér, minden döntés mögött okok és indokok állnak (mint a valóságban). Nehéz úgy jófiúnak maradni, hogy a legtöbb ellenfeled sem egy gépsoron gyártott kiborg, hanem emberek érzésekkel, szerettekkel, vágyakkal. Ez még a legtöbb bandatagra is igaz.

Nos, mit gondolsz cyberpunk, tudsz te lenni a jófiú? :)

Bejegyzés: Cyberpunk életérzés

Énok 2023.01.14. 23:38:37

Én azon gonoldkotam ha majd kijön a Cyberpunk Red magyarul, egy olyan kalandot szeretnék csinálni ahol mi vagyunk a "jók" bármennyire is idegen a világtól. Sőt már arra is van ötletem hogy hogyan lehetne ezt kivitelezni. Mondjuk lehetnének a csapattagok rendörök vagy akár simán cyberpunkok. A lényeg hogy a melót a rendörség adja mert mint tudjuk nincs elég emberük és Cyberpunk 2077 ben is van 1 csomó ilyen küldetés h pénzt ad a rendőrség cserébe purgáljunk ki bandatagokat stb :D. Na szóval mondjuk lehetne valami nyomozós, kaland ami oda futnak ki hogy 1 nagy ágyút kéne ártalmatlanítani értsd letartoztatni , de ha az nem jön össze hát a lényeg h ne okozzon töb kárt a társadalomank :D . Vagy mondjuk más cyberpunk okat kell meg akadályozni a "tevékenységükben". Vagy aki az akció dúsabb kalandokat szereti lehetne ilyen modern Westernes Wantedes fejvadászok akik szintén a rendőrségtől kapják a tekintélyes mennyiségű euro dollár jutalmat. Te mit gondolsz erről Xinaf?

Bejegyzés: Cyberpunk életérzés

Xinaf · http://publikal.blog.hu/ 2023.01.12. 20:01:30

@Lance Toth: Lehet, hogy akár egy ceruzát is vehetnénk belőle a végén. Szerintem ideje százezrekért felkérni rá egy jogászt :D

Bejegyzés: Saját univerzális mini szerepjátékom
süti beállítások módosítása