Saját univerzális mini szerepjátékom

Mert miért ne? :)

Ki az, aki sosem akart még saját szerepjátékot készíteni? Oké, biztosan sokan vannak így, én mindenesetre nem tartoztam soha közéjük. Van sok félkész és félig se kész vázlatom, vannak komolyabbak és könnyedebbek is.

Amit most megosztok veletek, az egy pár óra alatt összeírt, kezdetleges játékocska. Játszható minden világon, bármilyen settingbe, lehet narratív jellegű, horrorisztikusabb, hősiesebb, stb. Címhez várok ötleteket :)

A játék nem kitesztelt, és biztosan rengeteg mindenen lehetne rajta javítani.

Miért érdemes esetleg kipróbálni?

 – Egyszerű. A játékosok max. 6 db hagyományos, 6 oldalú dobókockával dobnak és csak a 4-5-6 eredményeket kell összeszámolni. (Na jó, a hatos dobás esetén figyelni kell, lásd lent.)

– Bármilyen világba, környezetbe, settingbe beépíthető. Star Wars? Faerún? Ynev? Középfölde? Cyberpunk? Horror? DC vagy Marvel hősök? Ez a játék pont megfelelő lesz :)

– Rugalmas. A játék könnyen alakítható. Szabályokat kiveheted, újakat tehetsz bele, módosíthatsz rajtuk. Végül is, ez a te játékod...

Kinek nem ajánlom? 
– A komplex rendszerek rajongóinak.

– Akiknek nincs fantáziájuk megtölteni tartalommal a keretet és inkább csak a meglévő lehetőségekből szeretnek vállogatni.

– Akik elsősorban a realitás leképezését szeretik és nem kedvelik az absztrakciót. 

Nincs már hátra, mint jó szórakozást kívánjak eme egyszerű kis játékhoz :)

Dobókocka, D20, Játszma, Meccs, Szerep, D12, D8, Rpg Annyi szép kocka van, használjunk mondjuk kizárólag d6-ot :D

KARAKTERALKOTÁS

Tulajdonságok:
Az alábbi tulajdonságok között kell elosztani 10 pontot (egyre max. 3):

Erő, Ügyesség Szívósság, Ravaszság, Észlelés, Karizma

A max. 3-as megkötés nem vonatkozik szörnyetegekre.

A tulajdonságok hozzáadódhatnak a képzettségekhez.

A Szívósságpontok +2 Ép-t jelentenek. Alapból 8 Ép-je van egy karakternek.

Képzettségek:
Minden játékos szétoszthat 10 képzettségpontot az alábbiak szerint:

– Egy képzettségre maximum 3 tehető és nem haladhatja meg a tulajdonság összegét.

– A képzettségeknek nincs listája, azaz szabadon meghatározható. Itt szükséges a mértéktartás. Ez alatt azt értem, hogy a "kardvívás" képzettség helyett a "közelharc" még belefér, de a "legyőzhetetlenség" nem :D

– A képzettségeket lehet specializálni. Ez legalább 2 pont esetében működik. Ekkor a specializációra +1K jön, a többire -1K. (Pl. Közelharc (Kardvívás) 2 esetében a karddal való harcra a kockatartaléka 3K lesz, egy buzogánnyal viszont csak 1K).

RENDSZER

Fejlődés:
A kaland végén (akár sikeres, akár nem) +1K-t adhat egy meglévő képzettséghez vagy tulajdonsághoz, vagy vehet fel új képzettséget (a szabályok betartása mellett).

A próbák:
Egy konfliktus helyzet esetén a játékos bejelenti, melyik képzettségét(és a hozzá tartozó tulajdonságot) kívánja használni. Ezek a számok meghatározzák a kockatartalékot. Dob a teljes tartalékkal (max. 6, illetve specializáció esetén 7 kocka), és összesíti a sikereit.

1-3 – Sikertelenség
4-5 – Siker
6 – Hatalmas siker.

Az ellenfél is eszerint cselekszik (elképzelhető nagy szörnyek esetén, hogy még több kockával dob). A hatalmas siker 2 sikernek felel meg.A sikerek száma adja meg a Sikerességet.

Dice, Fate, Happiness, Heaven, 3D, BlenderRepülnek a végzett kockái.

Alapvetően egy karakternek egy körben egy cselekvése van, mely lehet offenzív és defenzív. Sok esetben (pl. szociális harcban, gúnyolódás ellen) a meglepetés szerű támadás ellen védekezésként jelentkezik. A meglepett ellenfél nem mindig használhatja képzettségeit.

Harc esetén a sebzés a támadás Sikerességéből levonjuk az ellenállás Sikerességét és a fennmaradó sikeresség kétszerese lesz a sebzés. Ne feledjük, a hatalmas siker itt is 2 sikert ér, azaz egy 6-os dobás itt 4 sebzést jelent. A hatalmas sikerek vonódnak ki utoljára a Sikerességből.

Kockázatos harci manőver: a következő akciók valamelyikéhez +1K társul, de utána az ellenfél is +1K-val dob.

A mesélő a körülmények alapján is adhat vagy vehet el X K-t.

Általában az kezdeményez, akinek a releváns tulajdonsága magasabb, egyenlőség esetén dobhatunk Ügyességre. Eldőlhet narratív módon is, ha az egyik fél nyilvánvalóan előnyösebb helyzetben van, vagy csak az egyik kíván aktívan fellépni. (Lásd a példákat.) Hogy egyszer dobunk kezdeményezést vagy minden körben, azt a mesélő dönti el, a narratíva figyelembe vételével.

Első példa (nagy szörnyeteg elleni harc):
Ser Benton ráront a hatalmas sárkányra, kardját lóbálva.

Életereje 12 (Szívósság 2), Közelharca 2 (Kardok), Ügyessége 2.

A sárkány valóban hatalmas szörny. Életereje 18 (szívósság 5), Közelharca 5, és plusz képessége a Lángfúvás (3), illetve a Pikkely (3).

A sárkány távol van, így van lehetősége magához ragadni a kezdeményezést. Egy lángfúvással indít (szerencsére Ügyessége 0, így az nem számít bele). Dobása 1, 1, 5.

Ser Benton megpróbál félrevetődni, ehhez Ügyességét veti be. Dobása 6 és 4. Ez egy siker és egy hatalmas siker. A láng messze kerüli hős lovagunkat, ráadásul a hatalmas siker miatt most ő kezdheti a támadást. Karddal a sárkányra ront. (Dobás 4, 4, 2). Ez két siker.

A sárkány sem nem gyors, se nem ügyes, ellenben pokolian szívós. Pikkelyeivel védekezik. (Dobás: 3, 2, 1). Ez 0 siker, így a lovag támadásának sikereiből nem vonódik le semmi. A lovag kardja 4 sebzést okoz a bestiának, annak azonban még mindig 14 az életereje. Ser Benton bármely hősies is legyen, ha egyedül támad egy sárkányra, az elég veszélyes vállalkozás. A sárkány kitátja hatalmas száját... (Dobások: 6, 3, 1, 1, 5 ez összesen egy siker és egy nagy siker, tehát 3 siker.)

Ser Benton megkísérel kitérni a harapás elől (Dobás: 5 és 1). Egy sikerrel is 4 sebzést szenved el. A lovagnak már csak 8 életereje van.

A nyers erő mit sem ér. Ser Benton cselhez folyamodik. Megkísérel beugrani a sárkány szájába, és belülről felnyársalni.

A sárkány harapása most különösen veszélyes (+1K), a dobások: 6, 6, 5, 5, 4, 2. Ez három siker és kettő nagy siker, a Sikeressége hét!

Lovagunk normálisan védekezik, hisz a plusz kockát a következő körös támadásának szánja. Dobása 6 és 2, azaz kettő nagy siker, mely a Sikeresség mértéke is. A sárkánynak így is 10 a sebzése. Lovagunk vakmerően beugrott a sárkány szájába, de mielőtt meglendíthette volna kardját, annak szája összeszorult, és konzervet csinált a vitéz daliából. Megjegyzendő, hogy Ser Benton nem volt a legélesebb kés a fiókban.

Dragon, Fantasy, Animal, Fairytale, Mythology, Wings

A sárkány az sárkány ebben a rendszerben is. 

Második példa (bármilyen képzettség használható, ha ésszerű):
Sunyi Frank, az orgyilkos hátulról készül támadni. Ügyessége: 3, Orvtámadása (Fojtóhurok) 3, Settenkedése (Éjszaka) 3

John atya, a jámbor pap Észlelése 2.

Életerejük egyaránt 8.

Sunyi Frank a pap nyomába ered. Ügyessége 3, és mivel éjszaka settenkedik, 4 K-ja van rá. Ez 7K, a dobása ellenben ritka rosszul sikerül: (5, 4, 3, 3, 2, 2, 1)

John atya Észlelése 2, dobása egész jó: (6 és 2). John atya kiszúrja az orgyilkost, aki így komoly hátrányba kerül. A garotot használni már nincs esély, de egy orvtámadásra még van lehetősége, ezért a tőréhez kap. Ügyessége 3, azonban orvtámadása már csak 2 (mivel másra specializált).

Dobása 6, 6, 5, 3, 1.

John atya helyzete szorult. Ügyessége csak 1, azonban hit képzettsége 3. Imádkozik hát a segítségért, majd dob (6, 6, 5) és úgy fest imái meghallgatásra találnak. Az orgyilkos szemét ragyogó fény vakítja el.

Harmadik példa (szociális harc):
Forróvérű Lucia el akar csábítani egy nemest. Lucia Karizma értéke 3. Csábítás értéke 3 (férfiak).

A nemes karizmája 2, eltökéltsége 3 (kötelesség).

Lucia dobása 6, 5, 5, 5, 3, 3, 2 (egy nagy siker, három siker, összesen öt a Sikeressége).

A nemesé: 4, 3, 2, 2, 1 (ez egy siker).

A nemes úrnak esélye se volt. Kötelességeit feledve a csábítónak szenteli minden figyelmét.

Negyedik példa (kezdeményezés):
Lord Attenburgh (Ügyesség 3, Vívás: 2, Szívóssága nincs) és Lord Salvini (Ügyesség 2, Vívás 2 (Párbaj, Szívósság 2) kardpárbajt vívnak Lady Izadora kezéért. Úriemberhez méltóan üdvözlik egymást, majd megvillan az acél.

A kezdeményezés itt fontos, ezért dobnak.

Lord Attenburgh dobásai: 6, 4, 4 tehát egy nagy siker és kettő siker. A Sikeressége négy.

Lord Salvini dobásai: 5 és 4, ez két siker.

Lord Attenburgh jóval gyorsabb ellenfelénél, ő támadhat, míg Lord Salvini védekezésre kényszerül. Támadására 5K-val dob (6, 3, 2, 1, 1, összesen egy nagy siker, azaz 2 a Sikeresség). Lord Salvini bízik remek Szívósságában, ezért a cselekvését egy visszatámadásra szánja. Szívósság próbája 5 és 3, azaz a Sikeressége egy. Összesen 2 Ép-t veszít, azonban most ő támad. Mivel ez párbaj, összesen 5K-val dobja támadását: 5, 3, 3, 3, 2. Lord Attenburgh nem tud védekezni már és szívóssága sincs, így be kell nyelje a 2 Ép-t sebet.

Opcionális szabály: Sorspontok.
Ha narratív irányba szeretnénk elvinni a játékot, adhatunk a játékosok karaktereinek és a fontosabb ellenfeleknek Sorspontokat (1 és 5 között). A Sorsponttal új elemet lehet behozni a történetbe (jelentéktelen apróság: 1 Sp, jelentős változás: 3 Sp). Illetve X Sorspontért X kocka újradobható.

Az utolsó példánál Lord Salvini meglehetősen pocséknak találja az 5K-val elért egyetlen sikerét, és 4 Sp-ért újra dobja a nem sikeres kockákat. A dobás nem sokkal jobb (5, 3, 3, 2), de akkor is kettő a Sikeresség és 4 Ép-t vont le 2 helyett Lord Salvinitől, akinek összesen 8 volt…

Az első példánál, ha Ser Brenton nem ugrik be egy sárkány kitátott pofájába, hanem elkölt 3 Sorspontot, és a barlang elkezd beomlani, akkor a sárkány biztosan inkább kijutni akart volna, és a lovagnak lett volna esetleg lehetősége a hátára pattanni és onnan támadni, vagy alulról rávágni egyet.

A Sorspontok a játék elején töltődnek újra, számuk pedig a mesélő belátására van bízva. Jelentősen megváltoztatja az erőviszonyokat és a játékélményt.

Építészet, Székesegyház, Gótikus, Lidércnyomás, Templom

A mesélő itt is szuperhatalom.

Utószó
Nos, kb. ennyi. Nem különösebben átgondolt szabályok ezek, egyszer homlokon csókolt a múzsa és ez lett belőle. Nektek mi a véleményetek? Kipróbálnátok? Javítanátok rajta? Milyen környezetbe illik? 

Sajnos nincs nagyon lehetőségem tesztelni, ha véletlen valaki úgy döntene, hog, kipróbálná, feltétlen írja meg, milyen volt :)