Gyors szerepjátékos kitekintő 2022 első negyed évéből

Avagy mi van és lesz idén?

Áprilisra ígérik a FAGE szerepjáték magyar nyelvű alapkönyvet, júliusra várható a Cyberpunk Red magyarul, és minden nap tűkön ülve várjuk, hogy mi lesz a D&D 5E magyar kiadásával. Vannak más bejelentések is, de engem ez a három érdekel.

//Update 2022.03.24 - A Kalandhorizont ma bejelentette a City of Mist (Ködváros) magyar kiadását, ami még simán belefér ebbe a sorba, mert évekkel ezelőtt olvastam róla, és nagyon királynak tűnt!//

Aktívan zajlik a Heimurinban játszott lundborgi krónika, és hamarosan belevágunk egy többé-kevésbé Worlukon (erősen lore light felfogásban) játszódó Kard és Mágia kampányba is. Játékosként pedig bele-bele kóstolok (jobb híján angolul) a D&D 5. kiadásába.

Személy szerint én egyébként nagyon szeretem az 5E-t. Ezen biztos sokan felhördülnek, de véleményem szerint ritka elegáns megoldásokkal operál, akár csak az előny-hátrány rendszerre, vagy a rövid és hosszú pihenőkkel kezelt HP értelmezésre, avagy: a HP nem életerő.

A FAGE szintén egy tetszetős rendszernek tűnik, én rengeteg lehetőséget látok benne, de azzal hosszú távra majd az év végén tudok tervezni, mikor kijött az alapkönyv mellé a bestiárium és a Companium (a fordítás még nem ismert). Ami érdekessé teszi, hogy nagyon ynev kompatibilisnek látszik, ami alávághat a lassan, de biztos forrásból tudom, hogy valóban készülgető MKK-nak.

Apropó MKK!
Szerintem mostanra eljutottunk arra a pontra, hogy az MKK nem nyerhet. Persze biztosan sokan megveszik már csak a logó miatt is, de annyit kell rá várni, hogy a világ legjobb szerepjátéka is lehet, akkor sem fogja tudni beteljesíteni, amit elvárnak tőle. Én az eddig látottak alapján egy közepes, kb. 10/5-ös játéknak tartom, 10/10-esként van beharangozva és sokan 10/1-nek kiáltották ki... igen hangosan. De ha elkészül, én biztos, hogy részletesen ki fogom vesézni, aztán meglátjuk, milyen végső pontszámot adok.

Cyberpunk Red: a Cyberpunk 2077 óta rajongó vagyok (bár én a 2020-at is bírtam), szóval van bennem egy komoly pezsgés, viszont remélem változik majd amit eddig láttam a fordításából, mert annyira nem szerettem bele. 

Aminek még nagyon örülnék:
Kard és Mágia 2. kiadás. Szó van róla egy ideje, hátha összejön ma.
Hét tenger 2. kiadás, vagy Legend of the Five Rings 5. kiadás magyarul. Mivel a Delta Vision beszállt a szerepjáték piacra, tőke van rá. Reménykedjünk...

Ami viszont vicces: 
Volt egy olyan hét idén, amelyen az egyik fórumon a Delta Vision embereként hivatkoztak rám, míg máshol a Tuan emberének neveztek. Az egyik tábor szerint nem vagyok elég kritikus, míg a másik szerint túl kritikus vagyok a Delta felé, így ezt a következtetést vonták le.
Na, akkor most, hányadán is állok...
Nos, valamikor a MAGUS kártya fejlesztőjeként volt közöm a Deltához, kb. képviseltem a kiadó egyik termékét. Ez alatt jó fiú voltam, egy rossz szót sem szóltam akkor sem, ha valami nem tetszett. De jelenleg teljesen független vagyok minden kiadótól, teljesen vásárlóként képviselem magam, és igenis fenntartom a jogot, hogy kritizáljam azt, ami nem tetszik. Márpedig nekem nem tetszik, hogy a rendszeresnek ígért MKK posztok több hónap alatt frissülnek csak. Nekem nem tetszik, hogy nem kapok hírt a D&D magyar kiadásáról, bár március közepére ígértek bejelentést. Amellett, hogy tetszik a FAGE és a Cyberpunk kiadása is. Köszönöm szépen, de én nem vagyok egyik oldal mellett sem, én egy hol elégedett, hol elégedetlen célközönség vagyok. Viszonylag könnyű engem boldoggá tenni: tartsuk magunkat az ígért határidőkhöz, és ha ez nem megy, akkor jelezzük, hogy ez most nem fog menni, ezért és ezért. Nem hiszem, hogy sokat kérek...