Kések az Éjben kampánybeszámoló - Lezárjuk a Homálykufárok krónikáját + Bejelentések

Itt a vége, fuss el véle, de lesz mááááásik!

Ez a beszámoló nem lesz olyan kalandos, mint a korábbiak, ugyanis alig történt valami. Egy óra alatt lezártuk az egészet.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ezt utolsó alkalomnak is szántuk. A Kések az Éjben nem nagyon szereti a 6-8 alkalomnál hosszabb kampányokat, a karakterek vagy játszhatatlanná traumatizálódnak benne, vagy túltáposak lesznek, ha ennél tovább nyúlik.

A kampány túl jó volt ahhoz, hogy egyszerűen félbehagyjuk. Méltó lezárást kellett kapnia, de igazán már nem volt meg a lelkesedés, más játékok jobban érdekelnek. Szerintem a csapat többi tagja is így van ezzel.

No, nézzük mi is történt.

The pride lands History of Doskvol TimelineDoskvol szar hely. Az is maradt.

Irivina elment a dokkokhoz, és megkíésrelte átvenni a Kísértetek maradéka felett az uralmat, oldalán a volt (immár szellem) vezetőjükkel. Ez végül is sikerült, bár élethalál párbajt kellett vívnia érte egy berzerkerrel, de végül gigászi küzdelemben (KÉT KRITIKUSSAL!!!!!) győzedelmeskedett és új hirigelő bandát alapított.

Kane sikeresen rábeszélte a démoni megszállott Vaskarit, hogy a Fehér Korona szellemkútjának elpusztításához (Scurlock örökség) a legjobb mód, ha (természetesen kizárólag figyelemelterelési célból) előtte a Hattoronyban megbontják a kerítést. Ez a meggyőzés nem volt könnyű, de az instabil Vaskari végül kötélnek állt. Al a poén kedvéért tartott velük.

A dolog elég jól halad (Kane erre szánta minden szabadidejét, hogy hosszútávú projectként befejezhesse), de egy baljós, csuklyás alak (gyakorlatilag egy tipikus halál ábrázolás) jelent meg a kerítés túloldalán, majd átsétált rajta. Felszólította őket, hogy hagyják abba amit művelnek. Mint kiderült, ő volt egykor a Halál Kapujának őre, de elbukott, mert a Vaskarit megszálló démon legyőzte. (A démon ekkor sikítva kimenekült a tycherosi testéből, alátámasztva a régi ismerettségüket.) A rémalak kinyújtotta kezét (amit a többiek elfogadtak) és átrántotta őket a kerítés túloldalára, hogy felmérjék, mit jelent, ha nem védi az embereket semmi a vad szellemektől.

Crimson Peak Fans | Grim reaper art, Grim reaper, Reaper tattoo
Elég félelmetes alak volt.

Kane lelkesen el is kezdte tovább bontani a kerítést, amit Al és Vaskari is lelkesen támogattak. Egy csorda vad kísértettel megvívva sikerrel jártak. Saját életenergiájukat elrejtve szellemek, kísértetek és lidércek millióit eresztették rá Doskvolra, amit elnyelt a túlvilág...

... vagy nem. De mindenesetre a köbetkezmények súlyosak lesznek.

Pár gondolat
Ez minden volt, csak Kések az Éjben kampány nem. A Homálykufárok elvben házallók voltak, de ez érdekelte őket a legkevésbé (kivéve Irivina játékosát, de ő már játszott korábban is Kések az Éjbent). A karakterek nagy többségében nem voltak normálisak, leginkább ölni, embereket kínozni és a civilizációt eltüntetni akartak. 

A dolgot az mentette meg, hogy viszont nagyon szórakoztató volt, a játékokat élveztük :) De igazság szerint nem ezt akartam mesélni, amikor belevágtam. Valószínüleg én sem adtam át elég jól a megcélzott hangulatot, így kicsit olyan érzésem volt, mint ha puncstortát rendeltem volna és eperkrém tortát kapnék. Szeretem az eperkrémet, de most nem ezért mentem be a cukrászdába. De ha már kihozták, megettem és jó ízűnek találtam.

Hat játékalkalom volt egyébként (mindegyikről van beszámoló a blogom, ajánlom a Homálykufárok címkét). Ezalatt az egyik karakter 3 traumát szedett össze (a 4. után NJK lesz), de mindenkinek lett traumája.

Egyéb tapasztalatok
Itt szintén én csinálhattam valamit rosszul, mivel az "előbb döntsd el mit akarsz, utána megnézzük, melyik cselekvéssel tudod megcsinálni" rész nem igazán akart összejönni a legtöbb játékosnál. Volt aki értette és alkalmazta, volt aki csak az utolsó játékülésen használta magabiztosan. Az első játéküléseken agyba-főbe erőltették túl magukat és használtak ördögi alkukat, később (négány trauma és alkukövetkezmény hatására) ebből jelentősen visszavettek.

A csapat nem volt igazán kompatibilis. Nem ugyanazt akarták, illetve az egyik karakter célja Doksvol (és a játék) végét jelentette. Ez alapból nem zavart, de meglepetésemre a 4 karakterből3 lelkesen támogatta is, így kicsit Suicid Squad jelleget öltött a csapat, ami azért volt probléma, mert a negyedik karakter viszont klasszikus bandázós-heist jellegű Kések az Éjben játékot akart. Erre a jövőbeni kampányaimnál sokkal jobban kell figyeljek. Itt szerencsésen jött ki, mert tényleg mindenki jól szórakozott, de akár sértődés is lehetett volna belőle. 

De a legfontosabb tanúlság:
Kell 0. alkalom. Egyszerűen nem lehet kihagyni. Sokat hallottam róla, de 20+ év alatt sosem került elő, és most értettem meg, miért fontos. Ez a minikampány végül is sikeres volt, ha azt nézzük, hogy jól szórakoztunk-e, de teljes bukás, ha azt nézzük, hogy azt játszottuk-e amit szerettem volna. És egy 0. alkalom ezen sokat segített volna.

Összefoglalás
Örülök, hogy belevágtunk, király alkalmak voltak és a Kések az Éjben rendszere és világa még mindig király!  Külön boldog vagyok, hogy nem csak úgy félbehagytuk a francba. 

Jövőbeni tervek (de még idén)
A jövőben vár rám egy egyalkalmas MAGUS (játékosi kérésre), egy Kazamaták és Kompániák pályázati anyag letesztelése, és TALÁN egy 2-3 alkalmas Kard és Mágia (Városisten/Gornate erdeje), ez utóbbi akkor, ha a játékosaim is vevők rá.
Ezt követően pedig egy Star Wars d6 rendszer alapú szerepjátékban játszott, nem teljesen lore hű Hét tenger kampány a terv. Ez utóbbi lehet, hogy nem is jön össze idén, én úgy vagyok vele, hogy inkább kezdjük később, de teljes gőzzel, mint korábban, de félszívvel.

Jövőbeni tervek (már nem idén)
Jövőre még biztosan lesz egy, a társasággal közösen megalkotott, eredetileg D&D 5-re készített világban egy kampány. Mivel nem nagyon akar kijönni, lehet, hogy Kard és Mágiába játszuk majd le, de túl jól sikerült az a világ, hogy csak úgy veszni hagyjuk.