Kard és Mágia Edition War

avagy mindig lesz olyan, aki nem tud haladni a korral

2025. első napján erősen indított az lfg.huChristoforo forumtárs interjút készített Lux Gáborral, a Kard és Mágia alkotójával.

Ebben az interjúban volt egy érdekes rész, amikor Christoforo azt kérdezi (mosolyogva) Gábortól, hogy edition war jelenség esetleg volt-e? Aki nem tudná, az edition war nem más, mint amikor egyazon játék különböző kiadásának rajongói egymást ölik, hogy melyik kiadás volt AZ IGAZI, a TÉNYLEG jó, stb.

Erre Gábor ezt felelte: "Nem. Nyilván egy kicsit büszke is lennék rá, hogyha valaki azt mondaná, hogy „hát igen, az eredeti az még jó volt, ezt már csak a pénzért csinálta”, vagy remélem, hogy egyszer ír valaki valami olyasmit, hogy „én még akkor játszottam vele, amikor még jó volt.”

Kedves Gábor, így váljon valóra minden kívánságod!

borito_kard_es_magia_1.jpg

AMIKOR MÉG JÓ VOLT!!!!!!!!!!!!!!!!!4444NÉÉÉÉGY!!!!!

A helyzet az, hogy őszintén ünnepeltem a Kard és Mágia 2. kiadásának megjelenését. Nekem az első kiadás rengeteget adott, és kifejezetten lelkesített a gondolat, hogy kapunk egy grafikákkal díszített, tovább fejlesztett játékot. A lelkesedésem meg is maradt, de valami nagyon bökte a csőröm, és nem igazán tudtam megfogalmazni, mi is az.

Ez a fent említett interjú, de főleg a fent idézet mondat az, ami ráébresztett a szomorú (?) igazságra: nekem tényleg jobban tetszik az első kiadás. Ezt eredetileg háziszabályokkal próbáltam orvosolni, de valahogy nem volt ez sem az igazi.

Szóval az igazság az, hogy a legtöbb változás nekem nem tetszett. Persze vannak, amik nagyom bejöttek:
+ Az isteneknek történő áldozatbemutatási szabályok (Mesélői irányelvek 104. oldal) zseniálisak. 
+ Az orvtámadásra járó +4 módosító logikus.
+ A magatehetetlen ellenfél instant megölése a hp rendszerből logikusan következik.

És persze vannak, amik nem tetszettek:
- A teherbírás szabály és csatlósok. Ezek oldschool dolgok, de én csak a Heimurinnban szeretem ezeket (ami oldschoolt nyomokban tartalmaz). 
- Az új, opcionális osztályokból egyedül a druida jön be, és neki is adnék 3. szinten egy alakváltást.
- A régi osztályok átalakítása sem jött be, de főleg a tengerészé nem.
- A fegyverképességek nekem egyik játékban sem jönnek be. 
- Kassádia Erilion, mint világ sem jött be annyira, mint Fomalhaut. Érdekes, hogy nekem mindenki a Káosz regények hangulatát említette, mikor Kassádia szóba került, hát engem a legkevésbé sem emlékeztetett rá (míg Fomalhaut Cherubionra igen :) ).

Mit befolyásol ez a Kard és Mágia játékaimat illetően?
Hát nem sokat :D Ha rendezvényen mesélek, nyilván a második kiadást fogom használni, ha meg otthon, akkor jó eséllyel az első kiadást, beemelve a pozitív elemeit a második kiadásnak. 

Ehhez hozzá tartozik, hogy a viszonylag távoli jövőben majd akarok egy több Kard és Mágia kalandon átívelő kampányt mesélni, ahol a kedvenc kalandjaim állnak össze egy kampánnyá. Egészen biztos hogy benne lesz a Városisten árnyékában, a Gornate erdeje, a Békák kolostora, a Kishar elveszett völgye, esetleg a Manisztrid tornya és a Barbárkirály... de ez még a távoli jövő.

Szóval mindenképpen hasznos volt ilyen téren magamba nézni, és felvállalni, hogy nekem a Tesco gazdaságos szerepjáték vált be igazán. De mindenkinek jó játékot, azzal a KéM-mel, amit a legjobban szeret :)