Kard és Mágia Edition War
avagy mindig lesz olyan, aki nem tud haladni a korral
2025. első napján erősen indított az lfg.hu: Christoforo forumtárs interjút készített Lux Gáborral, a Kard és Mágia alkotójával.
Ebben az interjúban volt egy érdekes rész, amikor Christoforo azt kérdezi (mosolyogva) Gábortól, hogy edition war jelenség esetleg volt-e? Aki nem tudná, az edition war nem más, mint amikor egyazon játék különböző kiadásának rajongói egymást ölik, hogy melyik kiadás volt AZ IGAZI, a TÉNYLEG jó, stb.
Erre Gábor ezt felelte: "Nem. Nyilván egy kicsit büszke is lennék rá, hogyha valaki azt mondaná, hogy „hát igen, az eredeti az még jó volt, ezt már csak a pénzért csinálta”, vagy remélem, hogy egyszer ír valaki valami olyasmit, hogy „én még akkor játszottam vele, amikor még jó volt.”
Kedves Gábor, így váljon valóra minden kívánságod!
AMIKOR MÉG JÓ VOLT!!!!!!!!!!!!!!!!!4444NÉÉÉÉGY!!!!!
A helyzet az, hogy őszintén ünnepeltem a Kard és Mágia 2. kiadásának megjelenését. Nekem az első kiadás rengeteget adott, és kifejezetten lelkesített a gondolat, hogy kapunk egy grafikákkal díszített, tovább fejlesztett játékot. A lelkesedésem meg is maradt, de valami nagyon bökte a csőröm, és nem igazán tudtam megfogalmazni, mi is az.
Ez a fent említett interjú, de főleg a fent idézet mondat az, ami ráébresztett a szomorú (?) igazságra: nekem tényleg jobban tetszik az első kiadás. Ezt eredetileg háziszabályokkal próbáltam orvosolni, de valahogy nem volt ez sem az igazi.
Szóval az igazság az, hogy a legtöbb változás nekem nem tetszett. Persze vannak, amik nagyom bejöttek:
+ Az isteneknek történő áldozatbemutatási szabályok (Mesélői irányelvek 104. oldal) zseniálisak.
+ Az orvtámadásra járó +4 módosító logikus.
+ A magatehetetlen ellenfél instant megölése a hp rendszerből logikusan következik.
És persze vannak, amik nem tetszettek:
- A teherbírás szabály és csatlósok. Ezek oldschool dolgok, de én csak a Heimurinnban szeretem ezeket (ami oldschoolt nyomokban tartalmaz).
- Az új, opcionális osztályokból egyedül a druida jön be, és neki is adnék 3. szinten egy alakváltást.
- A régi osztályok átalakítása sem jött be, de főleg a tengerészé nem.
- A fegyverképességek nekem egyik játékban sem jönnek be.
- Kassádia Erilion, mint világ sem jött be annyira, mint Fomalhaut. Érdekes, hogy nekem mindenki a Káosz regények hangulatát említette, mikor Kassádia szóba került, hát engem a legkevésbé sem emlékeztetett rá (míg Fomalhaut Cherubionra igen :) ).
Mit befolyásol ez a Kard és Mágia játékaimat illetően?
Hát nem sokat :D Ha rendezvényen mesélek, nyilván a második kiadást fogom használni, ha meg otthon, akkor jó eséllyel az első kiadást, beemelve a pozitív elemeit a második kiadásnak.
Ehhez hozzá tartozik, hogy a viszonylag távoli jövőben majd akarok egy több Kard és Mágia kalandon átívelő kampányt mesélni, ahol a kedvenc kalandjaim állnak össze egy kampánnyá. Egészen biztos hogy benne lesz a Városisten árnyékában, a Gornate erdeje, a Békák kolostora, a Kishar elveszett völgye, esetleg a Manisztrid tornya és a Barbárkirály... de ez még a távoli jövő.
Szóval mindenképpen hasznos volt ilyen téren magamba nézni, és felvállalni, hogy nekem a Tesco gazdaságos szerepjáték vált be igazán. De mindenkinek jó játékot, azzal a KéM-mel, amit a legjobban szeret :)