2022-es szerepjátékos kitekintő

Érdekességek, a teljesség igénye nélkül

Eltelt egy újabb év, nézzük hát mi történt 2022-ben!

2022 felé kevés elvárásom volt. 

Szerettem volna egy Heimurinn kampányt mesélni, de egy egészséges minimum megtartásával, azaz hogy elvárásaim legyenek a játékosaim fel. Ez a dolog megbukott, a játékosaim zöme nem olvasta el az egy oldalnyi összefoglalómat sem, nem vette komolyan, hogy a játék mennyire veszélyes. Erről volt egy kirohanásom is. 

Szerettem volna lemesélni a Gornate erdeje és a Városisten árnyékában Kard és Mágia duót. Ez ebben a formában nem valósult meg, Dungeon Worldben lemeséltem a Gornate-et. 

El akartam jutni pár rendezvényre, mesélni, játszani. Na, ez viszont megvalósult, kettő Roll Player rendezvényen meséltem (Patkányok a Falbant és Dungeon Worldöt), illetve játékosként MAGUS ETK és az Árnyékszférával közösen szervezett Cyberpunk napon Cybeprunk 2020-at. . 

Reméltem, hogy megjelenik végül a D&D 5E magyarul. Ez a dolog megbukott.

És most nézzük, mi történt 2022-ben ezeken túl!

szarka_logo_1.pngA 2022-es év a Szarkák éve volt!

2022-ben beszerzett szerepjátékaim:
Ködváros és CM eszköztár (Kalandhorizont)
Merő Anarchia (Rollins Publisher)
Dungeon World (ingyen letöltve)
Fantasy AGE (Delta Vision)
Cyberpunk Red Indítókészlet (Tuan)

Ez elég szegényes felhozatal, mivel jóval több be lett jelentve, némelyik még érdekel is.

Amit jövőre nagyon szeretném, ha beszerezhetnék magyarul (és van is rá valami ígéret szerűség):
Kard és Mágia 2. kiadás (EMDT)
Cyberpunk Red (Tuan)
Fantasy AGE Bestiárium és Új távlatok kiegészítők (Delta Vision)
Witcher szerepjáték (Tuan)
Paleomytic (Delta Vision)
Vampire 5. kiadás (Delta Vision)

Rossz dolgok, amikkel nem számoltam előre
Megéltem, hogy kijelentsék: "mér rég leírtam magam a jóérzésű szerepjátékosok körében". Ezzel együtt a Ködváros Roll Playeres játéka kifejezetten meghozta a kedvemet az ezzel való játékhoz, míg a kommentelők némelyike viszont elérte, hogy nem akarok játszani vele. Az a fajta sznobság nekem elviselhetetlen, ami úgy tűnik, elvárás ha ezzel a játékkal valaki játszani akar. 
Ez nyilván túlzás. Az egyéni, negatív tapasztalatok alapján megformálni a magyar City of Mist rajongókról általánosan a véleményem, ostobaság lenne, de jó példa arra, milyen romboló tud lenni a durva hangnem is, hiába szól valaminek a védelmében (pl. a szabályok pontos alkalmazása egy bemutató videóban). 

Jó dolgok, amikkel nem számoltam előre
Lelkes játékos csapatra bukkanás*
Kockák és Sárkányok workshop
Összesen 4 Kockák és Sárkányok videós megjelenés:
3 tipp mesélőknek, +1 játékosoknak 
D&D 5E - KéM - KéK 
Workshopos beszélgetés - mesélés saját világon 
Phandelver elfeledett bányái - Thundertree kibeszélő
Teljesen szerepjáték-szűz és gyakorlatlan embereknek Kazamaták és Kompániák mesélés

* ennek örültem a legjobban. Nagyon fontos egy magamfajta mesélőnek, hogy a játékosai lelkesedjenek, és most olyan csapattal játszok, akik kifejezetten lelkesek. Egy rövidebb Kések az Éjben kampányt most tettünk egy szünetre, és jövőre kezdünk egy D&D kampányba, amiben játékosként veszek majd részt. Már nagyon várom!

Az idei év Xinaf díjai a 2022-es évben:
Legjobb játékélmény: Cyberpunk nap. 8 mesélő, 40 játékos, egy helyszínen, egymáshoz átjárható kalandja. Kell-e ennél több?

Legerősebb érzelmi élmény: Zum kapitány MAGUS mesélésének egy momentuma, melyben a karakterem a lelkében rejlő sötétséggel és az emiatt érzett szégyennel kellett szembenézzen. Konkrétan olyan erős érzelmi hatást ért el vele a mesélőm, hogy miután a reflektorfény lekerült rólam, tudatosan nyomkodnom kellett kicsit a telefonomat, és most először nem azért kellett dolgozzak, hogy bekerüljek a karakterbe, hanem erőszakkal ki kellett löknöm magam, a lelki épségem érdekében. Fenomenális élmény volt!

A legjobb mesélőm: Ebben az érben Zum Dávid, alias Zum kapitány, aki a fenti érzelmi élményemért felelt, és a Cyberpunk napon is a csapatom elsőszámú mesélője volt. 

A leginkább eltékozolt játék: a Heimurinn. Sokkal több is lehetett volna. Sokkal több kellett volna legyen.

A legkellemesebb meglepetés: Fantasy AGE. Sokkal jobb, mint amit nekem a legtöbben mondtak. Szerencsére páran mondtak olyan szempontokat, amik alapján beszereztem, és le vagyok nyűgözve.

A legkellemetlenebb meglepetés: Ködváros. Nem csak a toxikus rajongókkal való találkozásom, de az anyakiadó gazdaság politikája sem szimpatikus. Igen drágák könyvenként, és újra és újra kiderül, hogy AZ IGAZZY CITY OF MIST élményhez feltétlenül kell az éppen aktuális, rohadt drága kiegészítő.

A legjobb mesélésem: Ebben gondban vagyok, megosztott első díjat adnék a Kések az Éjbenes Szarkák kampányunk első és harmadik játékülésének. 

Egy kis érdekesség a blogból:
Jelenleg három nem publikált írás van vázlatként elmentve. Az egyik a Szarkák kampány 6. játékülése, amit egy játékosom írt meg. Nem publikáltam, mivel egy másik játékosom írja az 5. ülés krónikáját, de még nem végzett. Ezen kívül elkezdtem (de nem fejeztem be) egy "mit szeretek az oldschoolban" témájú vázlatom, melyben azt tervezem kifejteni, hogy milyen régi iskolás elemeket alkalmazok a zömmel nem oldschool játékaimban is, a másik pedig egy írás a MAGUS-károsultság nevezetű jelenségről, amely egyébként nagy átfedést mutat a D&D károsultsággal, és bármely játékhoz és annak stílusához való túlzó ragaszkodásból ered. Még nincs teljesen kész, de a fő ok, amiért nem jelent meg, hogy nem akarok senkit se megbántani, de ha ezt megírom, akkor fogok. 

És végül: a 2023-as tervek!
Mindenképpen szeretnék egy Cyberpunk Red kampányt lemesélni. Maga a cyberpunk zsáner nagyon kedves a szívemnek, de a konkrét Cyberpunk lore-t is szeretem, és nekem a rendszer is tetszik. Alig várom, hogy kijöjjön az alapkönyv az indítókészlet mellé. 


A thing of beauty, I knowWill never fade awayWhat you did to me, I knowSaid what you had to sayBut a thing of beauty
(Kerry Eudodyne, Johnny Silverhand és a Samurai zenekar dala)

Tervezem még egy második csapatnak egy Phandelver elfeledett bányái kampánynak a nagyon erőteljesen átalakított, Xinaf verzióját lemesélni. 

Játékosként D&D 5E az, amit biztosan fogok játszani, a Szarkák csapattal. Remélem, hogy lesz még egy-két Roll Player nap, mikor valamelyik játék elvarázsol. Szeretnék majd mesélni is, Fantasy AGE-ben és Heimurinnban gondolkodom elsősorban.

Nos, ez volt Xinaf 2022-es éve a teljesség igénye nélkül. Remélem nektek jó évetek volt, találkozunk jövőre!

Sose halványuljatok el! (Never fade away!)